W związku z bardzo skomplikowaną budową głowic do współczesnych silników spalinowych proces sprawdzania szczelności głowicy również jest złożony i skomplikowany. W głowicy znajdują się liczne kanały których szczelność należy sprawdzić. Mówiąc o sprawdzaniu szczelności głowicy na ogół myśli się o sprawdzaniu płaszcza wodnego (kanałów wodnych) i słusznie ponieważ to one najczęściej ulegają rozszczelnieniu (pęknięciu). Sprawdzanie takie wykonujemy w specjalnie do tego stworzonej maszynie firmy Carmec. Głowica montowana jest na specjalnym stelażu, kanały wodne od strony bloku silnika zaślepiane są płytą uszczelniającą: następnie do głowicy pompowane jest powietrze i całość zanurzana jest w wodzie o temp 90 stopni C na co najmniej kilkanaście minut. Próbę wykonujemy w taki sposób ponieważ niektóre pęknięcia ujawniają się dopiero w temperaturze pracy głowicy. Dodatkowo sprawdzenie szczelności wykonujemy pod znacznie większym ciśnieniem niż w normalnie występuje w kanałach wodnych. Poza sprawdzeniem płaszcza wodnego badamy również szczelność kanałów ssących i wydechowych oraz olejowych. Dodatkowo w samochodach w których w głowicy są zamontowane pompowtryskiwacze często dochodzi do rozszczelnienia kanałów paliwowych. Szczelność tych elementów również jesteśmy w stanie sprawdzić.
Nieszczelność któregokolwiek z kanałów głowicy najczęściej dyskwalifikuje ją z możliwości dalszego użytkowania, choć w niektórych przypadkach pęknięcia głowicy silnika możemy skutecznie naprawić poprzez spawanie.
Jeśli nie możesz się dodzwonić,
proszę napisz wiadomość.
lub zamów rozmowę
Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe.